Skip to content

Niedawno na swoim profilu udostępniałam link do krótkiego video na którym widać biurowe sprzęty tęskniące za swoimi „ludzmi”. Dziś, kiedy z dnia na dzień mamy coraz więcej zaszczepionych osób, zaczynamy myśleć na poważnie i z czułością o powrocie do nich. Kto oprócz mnie zadaje sobie pytanie jak długa praca z domu wpłynie na naszą przestrzeń biurową i jej dotychczasowy odbiór? 

Środowisko pracy powinno sprzyjać produktywności i dobremu samopoczuciu, jednocześnie wspierając wytyczne dotyczące dystansu fizycznego. Poniżej kilka post-covidowych trendów wspierających powroty i oswajających nasze biura.

1. Komfort akustyczny – sztandarowe hasło

Hałas i zgiełk są główną przyczyną spadku produktywności pracowników. To prawdziwa zmora przestrzeni typu open space. Najmniejsza kumulacja rozmów powoduje dyskomfort u osób wrażliwych na dźwięki. Jednym ze sposobów na minimalizację poziomu hałasu jest wyposażenie jej w odpowiednie meble. Dotąd znaliśmy głównie wyciszone „budki telefoniczne”. Dziś firmy meblarskie posuwają się o wiele dalej, dostarczając panele akustyczne, specjalne płyty sufitowe a nawet fotele o właściwościach akustycznych.

2. Hybrydowe miejsca pracy – gdzieś między biurem a salonem

Eksperci mówią że jednym z flagowych trendów ułatwiających powrót do biur będzie oswajanie przestrzeni formalnej do znajomego wszechświata „jak w domu”.  Przykładem jest Airbnb które zaprojektowało swoje nowe paryskie biuro czerpiąc z przytulnej przestrzeni domowej. Trend „jak w domu” ma pozwolić na przypadkowe, nienachalne spotkania i współpracę, ale także zapewnić przytulność otoczenia. Wykorzystajmy więc każdy kąt do stworzenia przestrzeni umeblowanych w wysokie stoły, sofy, ale także w żywe rośliny, zasłony, przyjemne w dotyku materiały czy podłogi podobne do tych w mieszkaniach. 

3. Zaproszenie do ruchu w biurze – kiedy układ biura porusza pracowników

Czy wiesz, co dzieje się w Twoim ciele, kiedy siedzisz? Po 1 godzinie naczynia krwionośne tracą 50% swojej objętości: utrudnione krążenie krwi, wzrasta ryzyko np. zakrzepicy. Natomiast po 5 godzinach poziom cukru we krwi rośnie coraz szybciej, ponieważ organizm nie może spalić wystarczającej ilości energii wchłoniętej podczas śniadania. Jednocześnie pracownicy lubią „koczowniczy tryb życia”. Przenoszą się ze swoimi telefonami i laptopami w przeróżne zakątki biura. Lubią wędrować. Z różnych powodów. Połączymy w takim razie przyjemne z pożytecznym dając im do dyspozycji małe meble, stoliki lub biurka, na kółkach i umożliwmy tą wędrówkę w wygodnych warunkach. Wspierające ruch są także takie meble, które umożliwiają pracę czasem w pozycji siedzącej a czasem stojącej. 

4. Zrównoważone biura – życie w zgodzie z naturą

Dbanie o środowisko stało się bardzo ważne dla wielu z nas. Wpływa to siłą rzeczy na postrzeganie i większe docenianie pracodawców którzy zwracają uwagę na zmniejszanie pozostawianego przez firmę śladu węglowego oraz dbających o dobrostan swoich pracowników. Jeśli jesteś pracodawcą któremu zależy na pozyskaniu talentów, rozważ podczas planowania aranżacji biura użcie tkanin organicznych lub z recyklingu, ustawienie żywych roślin, zastosowanie energooszczędnego oświetlenia a także rozpoczęcie stosowania przyjaznych dla środowiska środków czyszczących podczas sprzątania codziennych przestrzeni.

Z całą pewnością warto konsultować pomysły i ewentualne zmiany z pracownikami. Jeśli chcesz, aby dobrze czuli się w biurze i chętnie o niego przychodzili zapytaj ich po prostu czego potrzebują?

Kontakt

Zapraszamy do współpracy. Napisz do nas na podany niżej adres mailowy, zadzwoń lub skorzystaj z formularza.

RE+ sp. z o.o.; al. Jana Pawła II 22, 00-133 Warszawa; numer NIP: 5252871783; KRS: 0000913204; REGON: 389613801,
zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Nota prawna

© Copyright RE+ 2024